![]() | ![]() |
![]() |
Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak | ![]() |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Gyerekjáték (2019) (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Igazából szerelem - Prime, 18:00 |
Uncharted - HBO, 18:05 |
The Commuter - Nincs kiszállás - Filmbox Premium, 18:15 |
A holnap határa - Film+, 18:20 |
Érvek és életek - Filmbox Family, 18:55 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Dakota Fanning (31) |
Emily Blunt (42) |
Kelly MacDonald (49) |
Stohl András (58) |
Josh Gad (44) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Rock zene |
Jellemző mondat, esetleg rövid párbeszéd - melyik filmben hangzott el? |
Ellenségek - Vélemények |
Donald Trump - Vélemények |
Szólánc-angol szavakkal |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Emlékek útvesztőjében ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Cole Sprouse ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
2016-11-17 14:23.30 |
Nekem sok gondom nem volt vele:egyedül a végével,mikor megpróbálták felpörgetni a filmet.
A Fiú pont azért tetszett,mert lassú volt:hasonlított a 70-80 évek thrillereire,és ez számomra nagyon is élvezhetővé tette.Egy jó hangrendszeren,jó tévével sötétben igencsak kellemes élmény,mert az apróbb zajok és a történetben szereplő ház reccsenései,ajtónyikorgásai is csak azokat az időket idézték,amiket jeleztem.Maga a sztori az első pillanatra meghökkentő a porcelángyerek imádatával-még a Ryan Gosling film is felmerült bennem-ám érdekes volt az öreg azon mondata,miszerint minden mögött,amire rácsodálkozunk,meghökkenünk,nem értünk,van azért egy folyamat,ami miatt az adott dolog úgy alakult,ahogy(és ez az élet egyéb furcsaságaira is kivetíthető) A megoldás a végére ugyebár vagy a természetfeletti vagy a realistább csavarra épülhetett:szerintem jót húzott a forgatókönyv.Aztán persze jönnek a klisék-na nem mintha addig nem lettek volna benne...-őszintén,azt már untam. A kislány mintha fogyott volna,és néha tényleg szépnek láttam:én nem bántam meg hogy megnéztem,a fotózása pedig szó szerint gyönyörű és részletgazdag.Még ha thrillert sokan nem ezért néznek. |
2016-11-16 20:11.25 |
az mondjuk inkább spielberg filmje volt,mert az utsó 40 perc,na az messze volt kubricktól.. |
2016-11-16 15:07.06 |
A Fekete macska az olasz horrorikon,Lucio Fulci munkája:a "mester" munkakedvére jellemző azért,ezekben az években hogy szórta zsengéit a világra(Amiket van aki imád,van aki meg képtelen létezésének okot adni,és szemszögéből mindkettőnek igaza van)
Lucio Fulci ugyanis úgy volt a filmezéssel,hogy számára korlátot nem jelentett a logika:képek sorozatában gondolkodott,azok meséljenek el mindent.Ez azért leghírhedtebb alkotásaiban össze is jött neki-gondoljunk csak a Pokol hét kapuja című remekre/rettenetre-ám jelen dolgozata eltért azért azoktól a munkáktól. Edgar Allan Poe történetét álmodta vászonra,átültetve a saját korába,és persze kicsit átírva.A Fekete macska Fulci egyik olyan filmje,ahol azért nagyjából érthetőek a karakterek tettei és indítékai,bár értelemszerűen nem mondott le a brutálisabb gyilkosságokról sem.Ezek némelyike ma már technikailag kicsit régimódi,ám például a nő elégése azért ma sem rozoga,igencsak jól van ábrázolva(Bár ahogy előtte a marha nagy tüzet elkezdte csapkodni menekülés helyett,nincs aki fel ne röhögne) Fulci-nál a szem igen fontos:így színészeiről számtalan közelit láthatunk,és a szem majd minden rándulását bemutatja nekünk,sokszor mást se látunk egy-egy jelenetben.A színészek teszik a dolguk,van néha izgalom is:simán egyszer nézhető,főleg ha az ember szereti a 80-as évek ilyen darabjait.Talán meghökkentő, de nem akármilyen szinkront mondhat magáénak:a profot maga Sinkovits Imre vállalta például fel. Dobott is az öreg játékán,mit mondjak. |
2016-11-16 14:46.25 |
Ez az a film,ahol a rendező mérföldekkel volt híresebb mint színészei.
Blake Edwards ugye nem akárki:és ennél azért sokkal jobbakat csinált valaha.Bruce Willis itt nyergelt át a mozira-nemsokára jön az alap akciófilm,ami túl azon hogy etalon,hogy filmes iskolákban is fejezet de ezeken kívül a világ megismerte Alan Rickman-t és Bruce-ból világsztárt csinál-mégis,itt leginkább sármjából él.Jön az a csibészes félmosoly...és igen,nehéz lehetett neki ellenállni.Kim Basinger-t "nagy" színésznőnek sose neveztem volna:de hogy lélegzetelállítóan szexi volt-és ma is az-tagadhatatlan.A Blind Date legjobb pillanatai a mellékszereplőkhöz köthetők,meg Willis-t láthatod táncolni,ennyi. |
2016-11-15 15:03.37 |
Ej:))Moderálva lettem??
Szóval mégegyszer!Cicik!Popsik!Szőrös puncik! De ezen semmi sem segít... |
2016-11-14 18:10.43 |
Kölyköd voltam:)
Elképesztő kijelentést tett Pataky Attila Az Edda frontembere mindig tud újat mondani. Most sem tett másképp. címkék: Pataky Attila, örök élet, földönkívűliek, halhatatlanság Hét órája Szerző: BDF Pataky Attilával sokan nem értenek egyet, ráadásul az énekes most rátett egy újabb lapáttal a különcségére. "Számomra az teljesen elképzelhetetlen, hogy csak ez az egy életünk van, hiszen az értelmetlen lenne. EZEKET OLVASTAD MÁR? Ez a különös lény jelent meg Pataky Attilának Pataky Attila megdöbbentő vallomása: Megtudtam, rákos vagyok! Felháborodtak az orvosok Pataky Attila rákosoknak adott tanácsán Kiakadt Pataky Attila: Ezért bilincs kerülhetett volna a kezemre "Az én hitvilágom szerint örök életű fénylények vagyunk." Tudja, hamarosan újra apa lehet Tudja, hamarosan újra apa lehet Fotó: Markovics Gábor "Én például régen földesúr voltam, és a feleségem, Orsi az egyik előző életemben is az asszonyom volt. Ezt tudom! Csodálatos volt!" - kezdte a Sorry! magazinnak az Edda frontembere, aki több ezer évesnek vallja magát. "Hatvanötezer éves vagyok!" "Orsi negyvenezer éves! Így huszonötezer év van köztünk, de az nem sok. "Az egyik barátom például halhatatlan, a másik öt-hatmillió éves." Bár Attila két gyermek boldog apukája, tudja, hamarosan megérkezhet a legifjabb Pataky is. "Meg van írva a sorskönyvemben, hogy lehet harmadik gyerekem, de a döntés Orsi kezében van." Hirdetés |
2016-11-14 14:42.11 |
hja hogy merrr én ott említem??oka:)már értem |
2016-11-14 14:40.26 |
abba se volt bonyolult...hogy jönnek ide azok a filmek,amiket úgyse ismersz meg nézel???a kérdés is felesleges |
2016-11-14 14:38.06 |
de ezért szerintem érezze magát szarul,aki azt a marhaságot filmre vitte.)
mert,még értelme se volt. |
2016-11-13 19:59.25 |
láttam.szóval,miért nem fog az átlag-az ki is??-ebből sokat?? |
2016-11-13 19:56.42 |
azért mért te éreznéd mocsoknak magad?:) |
2016-11-13 19:49.42 |
meeer ez művészfilm? |
2016-11-12 17:53.01 |
Mi a varázslat a vásznon?
Nehezen kibogozható feladat:egyénként változó.Van,akinek támadó orkok,robotok,van akinek másfél óra Adam Sandler humor,van akinek lemenő nap fényénél elsuttogott szerelmi vallomás és vannak,akik....akik a megfoghatatlant és inkább átérezhetőt keresik.Ez a legnehezebb,illékony,szépszavú fűszer,szív kell hozzá,nyitottság...és hogy már megéltél dolgokat.Nem kell ezen megsértődni,de nem kevés film csak némi háttérrel érthető(ezért is csodálkozik rá e sorok írója,ugyan ki is okoskodik itten....) Paolo Sorrentino megcsinálta hát újra azt,hogy filmjét nem (csak) nézni kell és látni:inkább érezni.Fellini szelleme lengi át az egész munkáját-ennélfogva a ma nemzedékének két viber közt gyakorlatilag befogadhatatlan-és konkrétan az olasz mester műveiből szó nélkül emel át sorsokat-az olasz mester saját művébe.A történet középpontjába Mick és Fred kerül,akik egy festői szépségű ám a külvilágtól elzárt svájci luxusszállóba töltik napjaikat:körülvéve híres színésszel,egy szépségkirálynővelUraim!!!!!Na az test!!!),hegymászóval,Diego Maradonával és egyéb,a sztori szerint fontos karakterrel:mert itt ez a lényeg,mindenki fontos.Paolo Sorrentino alkotásában hiába keresünk a többség által preferált és indokolatlanul sokra tartott történetvezetést,konfliktusokat,drámai tetőpontokat és csúcspontokat,itt helyzetek vannak,kicsiny vagy nagyobb jelenetek,amikben mozognak az adott karakterek-és amik szinte lökdösik a nézőt gondolkodásra, hogy bizonyos dolgokról kicsit magába mélyedjen. Hagyományos mód így nincs karakterfejlődés sem:Fred lánya szerelmi csalódása miatt néz szembe sekélyes érzelmi életével,és a mű végére egy olyan ,addig nem kitárgyalt problémával,mint felesége sorsa.Mick élete utolsó lehetőségét egy újabb filmben látja,ám kreativitása mintha megcsappant volna,és a mű derekán a színésznő,akinek szánta volna a főszerepet,visszautasítja a felkérést. Láthatjuk hát,a rendező újra az emberi kiüresedésről,kiégéséről mesél,ám filmje mindezek ellenére nem olyan dráma,amitől többeknek ökölbe szorulhat még a nagy lábújja is:darabjában könnyed,laza hangvétel uralkodik,epizódikus felépítése pedig mindenkinek biztosít néhány percet,hogy brillírozzon.Ez persze hatványozottan igaz a két legendára:Harvey Kietel és Sir Michael Caine azzal a profizmussal és hihetetlen eleganciával veti magát bele szerepébe,amit nevük több évtizede sejtet,és ez a két úriember még akkor is érdekes lenne a vásznon,ha csak éppen körtét cserélne egy régi lámpában. Azonkívül itt van Paolo Sorrentino esztétikai megoldásai:úgy képek mint hangok,zenék által.Az Ifjúság tobzódik az ilyen,művészibb fogásoktól,ám nem tolakodóan,hanem finoman belehelyezve a mozi szövetébe,legyen akár az ahogy Caine a tehénkéket vezényli vagy csak egy kis klippet készítenek a szálloda életéről,végigfutva a vendégeken.A tragédiát is úgy ábrázolja,ahogy a nagyok,aztán..... aztán műve kilép önnön keretéből,és az Egyszerű Dallamok a néző kezébe adja a mű kulcsát,ha esetleg Mick "Azt mondod, hogy az érzelmeket túlértékelik. Ez hülyeség. Csak az érzelmek számítanak.” mondata még csak sejteti Veled azt.A világ egyik élő legendája áll a színpadon,a néző magába szívja azt a különös élményt,azt a csodálatos érzést,amit a majd két óra adott,mindezt egy csodálatos hangú hölgy előadásával megtámogatva,hogy az utolsó képkockán miután Caine jogosan megdicsőül úgy karaktere mint valós munkássága által,a világ egy másik,sziklaarcáról híres legendája belevigyorogjon egy utolsót a képünkbe:csak hogy tudd,hogy kell filmet befejezni.Hogy kell elérni,hogy más ember álljon fel,mint aki oda 120 perccel azelőtt leült,hogy újraértelmezz néhány dolgot rávetítve életedre...és hogy valahol hálás legyél egy élményért....nem,AZ élményért,amit adtak Neked és veled marad jó esetben több napig. Ezért....hitem szerint ezért járunk moziba,a mágiáért. |
2016-11-12 17:01.33 |
inkább egy pornót,hogy tudja,mire jó még a farka és nem írna ilyeneket,amiből látszik,az ondó megette amúgy se tartalmas agya nagyrészét |
2016-11-12 14:28.21 |
A "thriller" és a "szép" szó igen ritkán kerül egy kontextusba.
Mike Flanagan filmje mégis ez,munkája többrétű és több igényt próbál kiszolgálni egész jó sikerrel:a magam részéről az ijesztgetést letudnám azzal,vannak benne ilyen elemek,néhol kicsit gyengébb a CGI,viszont hál isten a készítőknek arra is volt igényük,maszkokkal dolgozzanak jó pár közelinél.Mostani horroroknál üdítő elkötelezettség,én támogatom. Filmünkben egy gyermeküket elvesztő család magához vesz egy kisfiút,akinek varázslatos hatalma van:amiről álmodik,megelevenedik.Igen ám,de a szép ugyanúgy....ahogy a rémálmok. Ilyet is láttunk már,még fantasy-ben is,és jogos,Flanagan filmje aként is működik.Ám ami megkülönbözteti a tucatáruktól,a benne lévő,döbbenetes erejű érzelmi töltet,jópár kérdés,és az ügyes és gyönyörű lezárás,ami még véletlen se válik giccsessé. Mitől szülő egy szülő,mitől anya az anya??Hisz mikor Jessie is átlátja Cody képességét,kihasználja először a kisfiút ,hogy mély gyászát enyhítse:és első pillanatban még csak el sem lehet ítélni érte.Mark túl tud vajon nőni az önvádon,egyáltalán egy ilyen traumán végigmenő családnak van jövője???Egy kisfiú saját,ám valahol belső tiszta gondolkodásán keresztül érti mik történnek körülötte-ám ő meg önmaga traumájában van elveszve,ahonnét viszont tényleg csak a szeretet tudja kivezetni. A Bedore i wake ezen kérdéskörön belül működik igazán:vannak feszült pillanatok-vér semmi-van izgalom,ám engem mégis ez az oldala és Cody fantáziájának bemutatása volt,ami elvarázsolt.A kis Jacob T. elképesztően jó,Kate Bosworth remekül hozza az anyát,aki megtanul valamit elengedni és közben rájön,egy élő kisfiúnak van rá szüksége most,és Thomas Jane életében nem volt még ilyen...szimpatikus.Sose tartottam túl sokra,de itt a csendesebb ugyanakkor a feleségét lelkiekben támogató és a helyes útra terelő férj szerepében szó szerint tökéletes. Minden horrorban/thrillerben van egy nyomozás vonal ,ami a történet szerves része és valójában az ad kulcsot a megfejtéshez:itt sincs másképp.Ám az alkotókat dicséri,hogy annak levezetése éteri szépséggel bír,miközben a fantasy oldal bemutat egy sötétebb lehetőséget is-spoiler,mekkora az,mikor a szobában mind a hárman elvesznek Cody démonja által??-és a gyermeki léttel és egy magyarra lefordíthatatlan szófélrehallással kapcsolatos entitás megnyugvása egy teljes értékű kissrácot bíz egy nőre,aki végre anya lehet,és akinek az a feladat jut,egy csodálatos képességű valakiből formáljon valami olyat,ami a világ hasznára lehet,miközben annak lehetőségei gyakorlatilag végtelenek. Jó film ez,moziban lett volna a helye,atmoszférája,drámaisága ,színészi játéka és a történetben benne lévő érzelmek a maga műfajában az idén nem sok hasonlót tudnak felmutatni. És...még meg is tud hatni.Mert szívvel csinálták,értő kezek. |
2016-11-12 13:55.06 |
Ismered a másikat??Még ha...vele is élsz,vagy több éve barátod,sőt,testvéred akivel aztán valóban a leghosszabb távú az ismeretség..tud meglepetést okozni??
A Hogyan nevezzelek?? elitista film:többen felmordulnak ha az ember ilyesmit ír,ám attól még ez az igazság-és nem hinném,ez probléma lehetne egy olyan társadalomba,ahol a sértettség nem rúgoztatna hülyéket és ostobákat(Ám Magyarországon élünk).Egy színdarabról van szó,5 ember egy vacsorán:és elszabadulnak olykor az indulatok. Mert kiderülhet,lehet valaki értelmiségi,de még egy egyszerű névhez is olyasmiket köt és olyan álláspontra helyezkedik,nem hogy megmosolyogtató,legfőképpen érthetetlen-különösen a vehemencia,ahogy azt védi.Hogy mindenkinek van olyan oldala,ami nem baj ha ritkán kerül előtérbe,és hogy képesek vagyunk teljes mértékben elbeszélni egymás mellett-miközben váltig védjük igazunk. A "francia Öldöklés istene" írták megjelenésekor,és valóban,bár az alapszituáció más,bensőségesebb,de benne van a filmben az,mennyire .....kommunikációképtelen lények vagyunk úgy,hogy van nyelvünk,abból szárba szökkent a művészet,a könyv,hogy vannak nyelvi leleményeink,csodálatos szavaink,ki tudjuk fejezni legmélyebb érzéseinket is,ám sokszor elbukunk magán az emberi természeten.Csak úgy,még ismerőseink előtt is.És bár a mű francia,azokban pedig legendásan lazábban tudják venni a gonoszabb,cinikusabb megjegyzéseket,ám mindig van azért határ,és onnantól pattan és borul a civilizáció-szerintem amúgy is vékony- máza. A színészi játék első osztályú:a 104 perc önmagában tökéletes.Nincs egy fals mondat,végig a dráma/vígjáték vonalán egyensúlyoznak,ám mivel azért ezt inkább nevetésre készítették,a feloldás a végén kötelező. Vagy....az a...kis grimasz,az...?? |
2016-11-11 17:28.04 |
hehe:))
Orbán Viktor az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) konferenciáján – az MTI szerint – azt mondta: az elmúlt hat évben kormánya egy olyan gazdaságpolitikai mixet kezdett alkalmazni, amely a növekedést, a költségvetési fegyelmet, a foglalkoztatottság növelését és az adósságcsökkentést egyidejűleg akarta végrehajtani. A tankönyvek szerint ez nem lehetséges, de a gyakorlat bizonyítja, hogy ez igenis sikerülhet egyszerre – tette hozzá a miniszterelnök. Felcsuti Péter az ATV Egyenes Beszéd című műsorában azt mondta: valamit valóban csinált a kormány, de nem tett semmi lehetetlent. Egy viszonylag radikális válságkezelési programot hajtott végre. Megadóztatta a bankokat, a távközlési vállalatokat és azokat az iparágakat, ágazatokat, amelyek képesek voltak fizetni és nem nagyon tudtak védekezni. Ugyanakkor „ingyen ebéd” nincs, természetesen a bankok hat évre hibernálták magukat, most kezdenek éledezni. Három rossz szám A Bankszövetség egykori elnöke szerint a kormányfő több állítása viszont tényszerűen sem állja meg a helyét. Orbán Viktor ugyanis azt mondta, nem lehet populista az a politika, amely hat év alatt az 1,8 millió adófizető számát 4,4 millióra növeli, az államadósságot 85-ről 75 százalékra, a 7 százalék fölötti költségvetési hiányt pedig 3 százalék alá csökkenti. Felcsuti Péter szerint a három állítás három helyen sántít. Ebben három rossz szám van. A közgazdász a kormányfő szavait azzal árnyalta, hogy az adókötelessé tett minimálbérrel az adózók száma persze nő, de civilizált országban ezt a bevétel adómentes. Az államadósság is csökkent, de úgy, hogy közben „elégették” a magán-nyugdíjpénztárak pénzeit, miközben keletkezett egy hosszú távú kötelezettség. A költségvetési hiánynál emlegetett 7 százalék viszont tényszerűen sem igaz. A Bajnai-kormány 3-3,5 százalékos hiánnyal adta át a költségvetést. (Korábban mások is azt állították, hogy a költségvetési hiány inkább nőtt volna, ha a kormány nem uniós pénzeket költ – a szerk.) “Ez ciki” Felcsuti Péter szerint az, hogy Orbán Viktor ezt bankárok előtt, az EBRD konferenciáján mondta: ez ciki. A bankárok pontosan ismerik a számokat, türelmesen meghallgatták a kormányfőt. Amikor hazamennek és saját következtetéseiket vonják le, akkor majd abba bekalkulálják, hogy ebben az országban egy olyan miniszterelnök regnál, aki nagyon rugalmasan viszonyul a tényekhez. Korábban a Financial Times az Orbán-kormány néhány unortodox módszere kapcsán azt írta, hogy a populista politika – a befektetők nézőpontjából – néha működik. felmerül bennem,katunk ssámzsenije,cthulhu vajh nem orbán rokon?:) |
2016-11-11 14:44.42 |
mivel ő is megpróbálta,csak leverte a teli bilit az éjjeliszekrényéről,hogy benne ez a képesség (sincs) meg |
2016-11-11 08:16.57 |
Már nem is tudom mire a harmadik csillag....szerintem Richard Crenna tisztelete.
Ez a 80-as évek egyik olyan horrorja,ami nem nagyon sikerült:egy fenyegető és ismeretlen hajó nekimegy egy luxus-utasszállítónak,mire az persze hullámsírba kerül:költségkímélő okokból ebből sokat nem látunk.Van egy maroknyi túlélő-többen a hajó személyzetéből,mert nekik fontos volt az utasok mentése....-akik hogy-hogy nem a rejtélyes hajóra bukkannak rá,ahol a fedélzetre rálépve döbbenten tapasztalják,sehol egy lélek.Nemsokára kapitányuk-George Kennedy-mintha kezdene megtébolyodni,és páran meghalnak. A Death Ship picinyt "B" jellegű:a "megszállás" ismerős lehet a Ragyogásból,azóta pedig olyan jó sci/fi horror is nyúlt belőle,mint az Event Horizon-t.A filmmel az a gond,hogy helyenként unalmas,George Kennedy igazi amerikai,jóember búrája nem alkalmas egy őrült figura elhitetésére,és a rendezése több helyen egyszerűen...balfék.A modern???Bolygó Hollandi-ról aztán kiderül,náci hajó volt fénykorában,emiatt németül kommandíroztat és a szellemek tekergetik a rozoga teknő irányítóberendezéseit:mivel sose látod őket,nem fogsz berettyinteni tőlük.Ezzel szemben azért van néhány jelenet,ami jól sikerül,van pár gusztusos holttest régebbről és én úgy gondolnám,a hűtőházas jelenetből többet is ki lehetett volna hozni.Crenna bácsi hozta amit kell,a többiek meg...hát na. Egynek elment,mára meg senki nem emlékszik rá,és ez se véletlen. |
2016-11-10 15:42.03 |
Mindig jó látni,mikor a katalógus faszbukká változik,töktöktökkomolyan.Mikor valaki gyakorlatilag a magával való eszmecserét-egy trailerről....-megoszt,hogy első érzése szerint majd a film jó lesz,de hoppácska...lehet hogy nem az igazi mégse??Huha,most ugrik a majom a vízbe,meg kell nézni---ez amúgy filmeknél tényleg nem elhanyagolható körülmény és javasolt magatartás-mert mi van,ha....uuuuh,azta tán mégis begyere a dolog??
Itt már azért a körömágyig le van rágva az olvasótábor körme,tényleg csak ahhoz tudnám hasonlítani az ilyen bejegyzéseket,mikor is ilyen önkitárulkozásoknak lehetünk tanúi,asszongya:"Vettem egy édébédi kapucnis piripiroska pulcsit!",vagy"Ma meghámoztam a banánt megevés előtt,úgy tényleg finomabb!",esetleg"Lemenjek a Lidle-be vagy mégsem,ti mit javasoltok?",továbbá"A mekis hamburger az eleddig 13 óra helyett 12 óra alatt vált bennem szarrá,mit gondoltok velem van baj vagy más alapanyagokból készültet kaptam???Nyitott vagyok egy összeesküvéselméletre!!!". Szóval tényleg,innen támogatom és biztatom a további,információban és önmagunkba való belenézéssel kapcsolatos írásokat,az ilyenekről,hajrá.Kell az nekünk,mint előhagyott párizsinak a 42 fok meleg. No de,a filmről!!Az nem jó:napjaink témájára reagál,miszerint a VR játékok egyre komolyodnak,egyre valósághűbbek-emiatt többen saját "valóságukba" mintha nem találnák magukat-és-szerintem-túl sok embert kötnek le túl sok időre,de ez már csak az én nyavajgásom és máshogy is akartam volna írni,de így primitívebb.Az alkotás szerint összegyűjtenek pár gamer-t egy toronyházben aztán hajrá!megindul az újfajta élmény egy tökéletesebb koncepciójú öltözék segítségével. Noha Charles Barker témája számtalan izgalmat rejt magába,ő csak az ötletig jutott a jobb jegyeknél:mert filmje sajnos csapnivaló,szó szerint saját dugájába dől,minden téren.Szeretem,mikor kisebb költségvetéssel dolgoznak,mert nagyon tudja hajtani a készítőket,viszont a The Call Up-nál semmiféle kreativitást nem fedeztem fel:sőt,izgalmat vagy jó pillanatot is alig. Mert,az ötletet elfelejtették kicsomagolni:kapunk papírmasé karaktereket,tök érdekteleneket,és nincs kiért izgulni,mert mindegyikük unalmas és felesleges.Lehetett volna azzal foglalkozni,hogy hat a VR az egyén pszichéjére:ebből is annyit kaptunk,mint politikus gerincet.Kérhetünk számon karakterváltozást,az egyre nagyobb veszedelmek hogy húzzák elő a negatív avagy pozitív tulajdonságokat:de ez is megmarad a kérés szintjén. Ám legalább mint akciófilm működne!!....nehéz dolgom lenne a gyalázkodó szavak keresésében,ha ki szeretném fejezni mi átfutott agyamon,meghagyom ebben jobban képzett kollégáimnak a játszóteret.Legyen elég annyi,annak se sikeres. Bár,Norbinak azért remélem,tetszeni fog:) |
2016-11-09 20:35.37 |
azt azért észrevetted,hogy nálad csak 5 meg 4 csillagos film van??hihetetlen,hogy több mint ezer film osztályozásánál még véletlen se futottál bele olyanba,ami gyenge volt és nem tetszett:))
irigylésreméltó a szimatod |
2016-11-07 17:47.05 |
Lassan kihalnak az ilyen filmek.
Hisz a náci háborús bűnösökből....igen kevesen élhetnek mostanság.Velük együtt az akció/krimi/dráma műfajokból ki fog hullani a "nácivadász" téma,pedig ezek azért közepes filmet-és számtalan ennél jobbat-adtak nekünk. Az Emlékezz az örmény származású direktor,Atom Egoyan munkája:és több mindenben eltér persze a fentebb leheletnyit megemlített moziktól.Főhőse Zev,aki barátjával,Max-szal él egy otthonban,felesége nemrég halt meg:ám kora miatt ezt agya nem mindig fogadja be,időskori demenciában szenved.Zev most mégis bosszúhadjáratra indul,azt az embert akarja megölni,aki családja haláláért felelős egy koncentrációs táborban. Ez így elsőre vicces is lehetne:roskatag vénember indul hajtóvadászatra,aki mindent elfelejt ha elalszik,és egy levél segítségével továbbá Max telefonálásával megerősítve tudja csak tovább folytatni misszióját.Ám a rendező hihetetlenül jól ért a feszültségkeltéshez,és a film soha,egyetlen egy pillanatra sem lesz üres és unalmas:Christopher Plummer minden másodpercnyi játéka pedig aranyat ér. És miközben nézzük a koros vénember ellenére is feszült emberkeresést,lassan kibontakozik a rendező másik szándéka is,ami burkoltan azért benne van művében:identitáskeresés,önazonosság,az egyén és a közösségi múlt egybefonódása,ha úgy tetszik.Egoyan történetében van pár meglepő fordulat-és a legvégső az azért tényleg hatalmasat üt!-ám mégis a kerek egész film lényegét és igazi zamatát akkor adja meg ez a 90 perc,ha ezeket is átgondoljuk,és főleg...észrevesszük. A mozi legmeghökkentőbb és legfeszültebb jelenete a felénél van nagyjából:mikor is Dean Norris színre lép mint új náci,és vele konfrontálódik az öreg zsidó.Norris pokolian jól felépíti karakterét(egyik kedvenc karakterszínészem,a Stephen King sorozatot is ő mentette meg a nullától)és az udvarias,magányos sajnálatraméltó figurából fokozatosan bújik elő a náci,majd a végére a gyilkolásra is kész fenevad:és mekkora jelenet,hogy Plummer a lövések után egyszerűen...elalszik. Innentől pedig már egy gyilkossal állunk szembe,mégis birtokolja szimpátiánk:az Emlékezz az a film,ahol egy szűkszavú öregember kálváriája és végső megmérettetése végig fenn tudja tartani a feszültséget,miközben igen neves színéstársak-Bruno G,Martin Landau,Jurgen P,a fent említett Dean Norris-erősítik Plummer maximálisan letisztult,tökéletes,minden ízében csodálatos játékát.És bár nincsenek csonkolt végtagok vagy nem vádolható a film azzal,hogy zsidósírámmal van tele,meg egy újabb hiszti ettől a néptől,mégis ravasz és okos thriller,ami úgy okoz meglepetést,hogy közben az ember valahogy félni kezd az öregedés ilyen fajtájától (is)...és eszünkbe juthat,a múlt kútja bizony feneketlen,és nem mindig tetszhet az,amit kiemelünk belőle. |
2016-11-06 17:45.16 |
hááá' dehogynem |
2016-11-04 16:58.50 |
ja,én nem ...mit is írtál,jó kép volt,szigonyoztalak:))
én pl...szeretem van damme-t.komolyan.szeretem segal-t is a régi filmjei miatt,és még egy csomó mindenkit,akiket többen ki se néznének itt belőlem.ilyesmiken nőttem fel én is,nem azonnal a lét elviselhetetlen ....vagy a salo-t néztem,mert bizonyos életkorokban az ember azokhoz...kicsi.és hülye.(többen nagykorukra is,de ez más kérdés) viszont,én amúgy csak arra akartam célozni,a ma embere ha valakit szeret-most a katalógusra értve-akkor azt hajlamos a végtelenbe tunkolni.nem elismerni azért valahol...hát,érezhető adott esetben jogos helyét.most lehetne itt aztat mondani,és mégis mi a mérce,ahol mérjük a filmeket,és ok!biztos igazuk van,de szerintem azért egy normálisabb emberben kialakulhat egy belső értékrend,használjuk a szót,mérce,és egy-egy filmet ott be tud passzírozni.a tök.katonát én pl már fiamnak is megmutattam,és nem mondom,hogy nem élveztem megint,de mikor ilyet írnak róla,háááát.....főleg úgy,hogy másokkal ellentétben én ismerem azokat a filmeket,amikből összegyúrták.viszont,ami a legnagyobb baj,többen képtelenek elviselni,ha imádottjukról valaki számukra nehezményezhetőt,szerintük negatívat ír,és onnantól vazzeg jön a felesleges szájtépés,ahol már a negyedik véleménycserénél mert a másik mást gondol,jönnek a megjegyzések,a faszméregetés,és hirtelen már nem is a filmről beszélnek vagy beszélgetünk,hanem a másik értelmi színvonaláról,jó esetben egy csomó kalauzhallal megtámogatva mindkét sarokban,akik meg amúgy még véletlen se amellé állnak,akik szerintük most elfogadhatót tol avagy igaza van...hanem kedveljük avagy nem alapon döntenek,így választva térfelet,és plusz 10 oldallal bővül a felesleges hozzászólások egyre népszerűbb mappája. pedig,még akitől hupililát hányok,annak is lehet értelmes gondolata,nem zsigerből ő a barom:)(bár írhatnék néhány nevet,akik....no mindegy) ez meg csak egy fórum.mivel gonosz ember vagyok,bevallom azt is,élvezem azééé néha a...geciséget????írjuk így,de van,mikor ,és egyre többször,amikor holt untat.mert úgysem lehet valakit meggyőzni neten keresztül,és mert holnap még mindig a piaci tojás drágább is finom. szóval,most nézem mennyit írtam,sokat,csak úgy jött belőlem.elnézést.nekem nincs gondom.:) |
2016-11-04 16:37.13 |
Ez valami hatalmas.
Ip Man életéről nem egy film készült:ez a legjobb,bizonyos dolgokban.Szeretem és nagyra tartom a Donnie Yen féle alkotást,mert magasztos,hősies de legfőképpen könnyen befogadható:azaz,közönségfilm,amivel nincs is probléma.Mégis,legjobb pillanatainak azt tartom,amikor áll az a-véleményem szerint lazán Bruce Lee-hez is felnövő- harcművész,és tanít:Yen arcán maga kungfu és wing chun szeretete és tisztelete,minden mozdulatát átjárja az a zsigeri,belülről jövő erő,amit vélhetőleg az ért meg igazán,aki magasabb szinten gyakorolja. A Nagymester...éteri élmény és költészet,innentől sokaknak befogadhatatlan. Nincs lineáris történet ,sőt gyanítom,a forgatókönyv is szabadon volt kezelve a forgatás alatt.Wong Kar Wai filmje inkább töredékekből lesz felépítve,ahol kell a narráció és a kiírás,most éppen hol járunk:a világhírű rendezőt ugyanis Ip élete mint olyan,nem annyira érdekli.....- mint a harcművészet szeretete,művészete és annak az életre gyakorolt hatása. Aki racionálisan áll a mozihoz,elveszti lényegét:persze hogy repülnek néhol benne és fizikailag képtelen mozgások is akadnak bőven,ám ez a wuxia megléte miatt természetes:és szemlátomást még mindig képtelenek a magyarok ezzel a lassan tradicionális keleti "termékkel" mit kezdeni.Mint ahogy azzal sem,hogy rendezőnk a kung-fu-val voltaképpen leképezi az életet:az emberek egymásra gyakorolt hatásai,döntései,érzései tükröződnek vissza a hárításokban és támadásokban.Mindez valami olyan szintű képi világgal,ami szó szerint döbbenetesen gyönyörű. Wong Kar Wai mozijában ha minden teljes sebességgel menne,lenne vagy 50 perces:ám ő a lassítások mestere,így a víz,az azon végigfutó láb,pár csepp vér sorok és rímek,bennük az esztétika tökéletesre emelésével,valóban mintha egy filmmé született költeményt néznénk.Tony Leung persze hibátlan,és megvan benne a keleti ember kiismerhetetlen eleganciája ugyanúgy,ahogy a titokzatossága is,és Ziyi Zhang-ot ugyancsak dicsérni lehet.A sárga festékanyag kihagyásával bőrünkön persze nehezebben értjük meg,mi is lehetett annyira fontos a különböző harci iskolák vetélkedésében,de azért talán azt sejthetjük,nem csak a pénz mint olyan miatt torzsalkodtak. A zenére külön kitérnék:Bellini operája ugyanúgy gazdagítja,mint az áthangszerelt Morricone zsenialitás a Volt egyszer egy Amerikából,vájtfülüek és VALÓDI filmszakértők,akik értik nem csak nézik a filmeket,előnyben majd.Engem a végletekig beszippantott ez a film,még ha rendezőnknek persze nem a legerősebb alkotása:ám olyasmire vállalkozott harcművészet terén,ami túl van Jackie Chan lélegzetelállító és vicces akrobatikáján,Tony Yaa erőtől duzzadó mozdulatain,a kung-fu belső értékeibe merült alá....és gyönyörű kincsekkel teli marokkal bukkant fel. |
2016-11-04 15:51.44 |
ennyire bejött? |
2016-11-04 13:39.18 |
mert erre a dologra nagyon nincs magyar kifejezés,és az egész világ érti,miről szól a dolog. |
2016-11-04 12:05.27 |
Lehetett volna belőle jobb filmet csinálni.
De tényleg:viszont azt sokan unták volna,témája miatt.Az Álomgyár egyik legintelligensebb nője vehetett egy mély lélegzetet,és inkább csinált egy ..vidámabb thrillert,amiben azért néha odamondanak olyanoknak,akikről ez úgyis lepereg,kapunk parányi médiakritikát és társadalmit is...inkább hívnám itt hülye szóval "emberkritikának",tényleg buta szóösszetétel. Hőse egy Lee Gates nevű figura,aki egy pénzügyi Tv show-t vezet,ha kell táncol,rappel/bokszol és megmondja a tutit:afféle showman,akit azért mikor szembesítenek tévedéseivel,szemlátomást azt se tudja,akkor mit mondott.Clooney nagyon is jól hozza Gates-t,az elején igazi paprikajancsi,akiből aztán fokozatosan ember lesz,ahogy megy előre a cselekmény,és a túszejtés alatt gyakorlatilag csak pár emberre köztük is a rendezőre,Julia Roberts-re számíthat igazán.Mert hát a studióba besétál egy fiatal pasi,pisztollyal meg robbanóanyaggal,és megszólal...a kisemberek nevébe. Ez se újdonság:csinálta már nekünk más témában John Travolta,Denzel Washington is,itt Kyle Budwell(Jack O'Conell) azok nevében fenyegetőzik,akik sok pénzt vesztettek, esetleg a válság miatt,vagy hirtelen bedőlt cégek,bankok,vállalatok miatt lettek....hát,gyakorlatilag teljes taccson.Kyle ilyen téren azonnal a bizalmunkat is élvezi,ő a szócső,amin mi,polgárok és kisemberek most nyilatkozhatunk. Jodie Foster a világ egyik legfontosabb színésznője:ráadásul kerüli a feltűnést,a bulvárt,nem érdekli,mit pletykálnak róla,filmekbe mindig odateszi magát,Mel Gibson-t mikor leírták ő volt az első,aki odaállt mellé,és legendás,ami ott virít a fejében.Foster mintha naiv filmet készítene,de érzésem szerint ez többször szándékolt naivitás:bízik színészeiben,a több forgatókönyvíró erejében,hogy megfelelő pillanatokban hozzák a csavarokat,amik továbblendítik a történetet,és főleg a nézők érzelmeiben az igazából számukra inkább fenyegetően nagy és érthetetlen világ felé-ezért is sajnálom,hogy olyan csúfos kudarc lett a film a pénztáraknál.Pedig igenis van benne olyasmi,amin lehet rágódni és továbbgondolni,még akkor is,ha bizonyos szereplők ábrázolása...mondjuk így,nem esik túl messze attól,amit gondolnak róluk több milliárdan. Sőt,munkája vicces,több helyen izgalmas,és kellően kritikus a médiával is:valamint,igenis megadja azt is a másik oldalnak,kimondatja az ész nélküli gyűlölködőknek,akkor minden oké,ha lovét keresnek,ha nyerésre áll az egyén??....senki nem tartott senki fejéhez puskát,ezt vagy azt az összeget kockáztasd bátran.Pont ez a lényeg,hogy nincs olyan igazság,ami egy másik nézőpontból is annak tűnik-talán csak hogy egyszer úgyis meghalunk.(Meg hogy Szamurájnak mindig igaza van,de ezt csak az egóm miatt,meg többek bosszantására:)) És a végére még Chucky is felbukkan,hogy internetes mémet szüljön,remek!!Foster kora ellenére szemlátomást lépést tart a világgal,és mekkora kritika már az felénk,emberek felé,valakit lelőnek,élőben,volt egy túszdráma,kimondatnak egy palival olyasmit,hogy csal....aztán utána nekiáll csocsózni tovább nyugodtan,más meg ...hát amit éppen tett,csinált,folytatja.A ma emberének ,az interneten nyüglődő figuráknak,a média által minden rémes hírt megcsócsáló személyeknek már nincs olyan,amin megdöbbennének,amin tovább gondolkozna 10 percnél,amiért forradalmat kiáltana,amiért kiállna..és könyörgöm,vegyük már észre,hányan ezt használják ki.Olyan tűréshatárunk van,elképesztő.És...sajnálatos,szomorú illetve gyomorforgató. Jodie Foster filmje több helyen lukas,és enyhén szólva olykor terel valamerre:ám nézhető és szerethető.Én pedig megnéznék már egy Quaestor,Buda-Cash ,stb károsultat,hasonló tettekre sarkalva,és ezt kurva komolyan írom,még ha közben-inkább kínosan-mosolygok. Talán gyorsabban átlátnánk a dolgokat... Sötétszív meg a beírt másolóprogramja segítségével kiírhatja,többször nézhető,nagyszerű film:) |
2016-11-04 10:59.19 |
szüleivel...szüleihez,na |
2016-11-04 10:58.30 |
félve mondom a valót:nálunk--mondjuk,a lakosság azon részének egy részének,aki bemutatókor látta meg utána VHS-en:)szóval,biztos van,aki szerint alapmű,de igazából a világba sose volt.alig termelt,sőt,a kritikusok széttépték,és...hát zsankudvandammemegdolfi pl a nagy usa-ban sose volt igazi tényező,és azéééé a világ többi részén se úgy,mint az sokan hozzáképzelik.
az újraélesztés meg...hadd ne írjam le a legklaszikabbat,ugye,amiből minden indul-ez is!-és akkor ott van még dan'o bannon dead and burried-je meg régebbi elfeledett horror,mikor wietnamból jön haza a srác szüleivel,újraélesztve-katona ugye ő is-csak épp nem klapolnak vele a dolgok és elkezd killerkedni:)) emmerich ezekből merített,lopott.a van damme köríves lábrúgás meg filmtörténelmileg nem alapmű:)chris cot nem olvasok |