Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Escobar - Az elveszett éden (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Karácsonyi Casanova - Film4, 09:40 |
Karácsony Willow Glenben - Izaura TV, 10:10 |
Kiskarácsony mindenáron - RTL, 10:15 |
Szerelmek, esküvők és egyéb katasztrófák - SuperTV2, 10:25 |
Köztünk élő angyalok - HBO, 10:45 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Sissy Spacek (75) |
CCH Pounder (72) |
Hanna Schygulla (81) |
Jeremy Strong (46) |
Jasmin Gerat (46) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
2022-es választás |
Deadpool & Rozsomák - Vélemények |
Mit hallgatsz most? |
Donald Trump - Vélemények |
Szólánc igékkel |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
A hullahó-akció |
Philippe Harel |
2014-09-27 16:53.02 |
Alkonyat:
1: 4/10 2: 1/10 3: 2/10 4: 0/10 5: nem láttam Magas a színvonal. :) |
2014-09-25 20:00.40 |
Manapság, amikor az akciófilmek többsége a szuperhősök, a CGI és a minél látványosabb rombolás szentháromságának bűvöletében készül el, jobb ha megbecsüljük azokat az alkotásokat, amik ezek helyett sokkal reálisabb, nyersebb és régi vágásúbb megközelítést alkalmaznak. Mert hát alapvetően a tökösség és a keménység azok, amik az embernek az akcióműfajról rögvest az eszébe jutnak mint jelzők. Antonie Fuqua és Denzel Washington a Kiképzés párosának új filmje A védelmező pedig pontosan ezeknek az akciófilmeknek a képviselője, és bár Oscar-t nem fog kapni, a kemény mozik híveinek hozhat egypár kellemes percet.
Robert McCall (Washington) mind megjelenésével, mind életstílusában az átlagember megtestesítője, maximum precizitása az, ami feltűnő lehet. Békés, magányos életet él, könyveket olvas, jóban van mindenkivel, még a kamasz prostituált Terivel (Chloe Moretz) is. Azonban egy nap a lányt orosz futtatói brutálisan összeverik, McCall-ban pedig valami megkattan, és igazságérzetéből fakadóan szépen felkockázza a tetteseket. Ugyanis kiderül róla nem csak egy szimpla átlagember, hanem egykoron bizony kormányügynök volt a legjobb fajtából, aki még a saját halált is megrendezte a békés élet reményében. Ennek viszont ezzel a tettel búcsút is mondhat, mert megjelennek a orosz maffia problémamegoldói, élükön a szociopata Teddy-vel (Csókás Márton) és McCall kénytelen hosszabb távon feléleszteni a benne szunnyadó gyilkost, hogy megvédje magát és szeretteit. A film egy 1985-ös tévésorozaton alapul, az alapanyagot viszont legalább olyan lazán kezeli mint a Tom Cruise féle Mission: Impossible széria, így bárki nyugodtan nekiülhet. Azt viszont most fontosnak tartom leszögezni, hogy jobb ha az ember nem úgy ül le a film elé, hogy egy kétórás adrenalinnal telenyomott mészárszéket kap, mert az alkotók számára sokkal fontosabb McCall karakterének és a cselekmények logikus, következetes és intelligens kiépítése, mintsem ezek feláldozása a folytonos zúzás oltárán. Már maga az első fél óra is tulajdonképpen a konfliktus ráérős és nyugodt kibontakozásártól szól és mikor beindulnak az események még akkor is van egyfajta kimértség benne, ahelyett hogy padlóig nyomná a gázt. Ezt persze sokan negatívumként és időhúzásként fogják érezni, és tény, hogy a kétórás játékidőből lehetett volna kurtítani, ugyanakkor sosem éreztem, hogy túlságosan ellaposodna vagy leülne a film. Antonie Fuqua sosem volt túlságosan kiemelkedő tehetségű rendező, de mint iparos mindig a lehető legjobbat sajtolja ki abból az anyagból, amit rendezőként megkap. Rendezése egységes, feszes, egyszerre letisztult ugyanakkor stílusos (főleg a helyszín Boston képi megjelenítése) és ahogy már említettem nem fél a magasabb korhatár besorolástól. Mert akciójelenetből nincs sok, és a mai kínálathoz képest visszafogottabbak ugyanakkor amikor vannak akkor van erejük, dinamikájuk és nem mellesleg dramaturgiai kontextusuk is, nem csak lógnak a levegőbe. Az már csak hab a tortán, hogy a bunyók koreográfiája pazar és brutálisak is, különösen a barkácsárúházban játszódó finálé, ahol McCall bizonyítja, ha van kellő fantáziája az embernek, akkor bármivel lehet gyilkolni. Szerintem nem túl nagy meglepetést, ha azt mondom Denzel kiváló a főszerepben. Egyszerre tud empatikus és kedves figurából, jéghideg és atompontos gyilkológéppé válni, ráadásul olyan természetességgel, amire csak a legjobb és legkarizmatikusabb színészek képesek, ráadásul az akciókban is megállja a helyét. Csókás mint az orosz főgenya szintén jól funkcionál, kettejük közös jelenetei pedig lazán a film legjobb pillanatai közé tartoznak, Chloe Moretz pedig most is van annyira bájos, hogy az ember tényleg neki merjen menni az orosz maffiának. A védelmező nem hoz semmi újat az akciófilmek asztalára, de a benne levő sablonokat és elemeket olyan profizmussal tálalja, hogy működőképessé tud válni, kompromisszummentes és kemény attitűdjét pedig többen is vehetnék követendő példának az álomgyárból, ha akciófilm készítésre adják a fejüket. |
2014-09-25 20:00.06 |
A védelmező: 4* |
2014-09-24 23:34.15 |
MCU:
Vasember 1: 9/10 Vasember 2: 7/10 Vasember 3: 8/10 Hihetetlen Hulk: nem láttam Amerika Kapitány 1: 7/10 Amerika Kapitány 2: 10/10 (számomra eddigi legjobb Marvel film) Thor: 7/10 Thor Sötét világ: 7/10 Bosszúállók: 9/10 A galaxis őrzői: 8.5/10 |
2014-09-24 18:44.39 |
Szállító:
1: 8/10 2: 6/10 3: 2/10 |
2014-09-23 23:31.00 |
Cold in July: 4* |
2014-09-23 23:27.39 |
Jim Mickle filmje azon alkotások közé tartozik, amiről azért nem olyan könnyű beszélni mert egyrészt története sötét, váratlan fordulatokkal rendelkezik, ráadásul a történetben lévő csavarok szervesen összekapcsolódnak a film stílusának változásához is. Nem lehet csak szimplán egy skatulyába belerakni a filmet, hiszen egyszerre egy lassan csordogáló feszültség dús thriller, kemény, szikár bosszúfilm és még a western elemei is megtalálhatóak benne főleg a közeg miatt. De ha nagyon a mélyére akar ásni az ember, akkor némi egzisztencialista tematikát is kihámozhat belőle az erőszak és fegyverkultúra hatásáról. Michael C. Hall remekül alakít mint az egyszeri családapa, aki belekeveredik egy olyan helyzetbe, ami fokozatosan egyre csak burjánzik, túlnő rajta ugyanakkor mégis azok sodrásával tart pedig nem lesz rá személyes oka. Ám a két öreg róka Sam Shepard és Don Johnson messze viszik a prímet, akik nem szarakodnak, ha helyzet van tudják mit kell tenni és hogyan. A film remekül építi ki sötét, erőszakkal és mocsokkal teli világát, némi fekete humorral megszórva, a fényképezés elképesztően erős hangulatot teremt, a 80-as éveket megidéző zene pedig telitalálat. Ráadásul a legjobb benne az, hogy nem tudod merre tart, mégsem válik unalmassá, a mélyen lappangó feszültség folyton fennmarad, hogy aztán a fináléban kirobbanjon. Igazi egyedi stílussal és műfajokkal való zsonglőrködés, a Cold in July, aki szereti az ilyen filmeket, az bátran vágjon neki. |
2014-09-21 15:18.03 |
A megszállottság tematikáját, a melodráma és a film noir elemeivel remekül összevegyítő alkotás, Otto Preminger vérprofi rendezésében, Jean Simmons és Robert Mitchum párosa tökéletes, a forgatókönyv jól megírt és fordulatos, a fényképezés remekül adja át a karakterek és a film melankolikus hangulatát, amire még a kiváló zenei aláfestés is rádolgoz. Remek mozi, ami az elmúlt évtizedek eltelte ellenére sem vesztett hatásából, a régi film klasszikusok szerelmeseinek csak ajánlani tudom. |
2014-09-20 21:47.56 |
Nem hiába emlegetik mint az orosz filmművészet egyik klasszikusát, hisz realisztikus, a hátországra és az egyéni emberekre fókuszáló története, lírikus hangvétele, gyönyörű fényképezése és drámai zenéje olyan egyveleget alkotnak, amik fél évszázad után is hatásosak. Nagyon erős alkotás arról, hogy mennyit mindent élhet meg az egyén még akkor is, amikor a háború sötétség körbeveszi és nagy valószínűséggel el is nyeli. |
2014-09-20 15:41.27 |
Vadászat a Vörös októberre: 10/10
Férfias játékok: 9/10 Végveszélyben: 9/10 A rettegés arénája: 7/10 Árnyékügynök: 5/10 |
2014-09-19 19:48.54 |
Háááát, én értékelem, hogy Kevin Smith megpróbál kitörni és más műfajban is alkotni, ahogyan a filmen is érződik a próbálkozás és a lelkesedés. Ennek ellenére ez azért alaposan mellément és köszönhető ez nagyban annak, hogy Smith nem nagyon ismeri ki magát se a horrorfilm, se az akciófilm terepén, amik közül előbbi a film első, utóbbi pedig a második felében kerül főszerepbe. A izgalmasnak hangzó alapszituáció nincs jól kihasználva, sőt feszültség helyett inkább unalom és Michael Parks hosszas prédikációja az osztályrészünk. Amikor pedig beindul a film, akkor is csak kicsit emelkedik a színvonal, az ekösönök kifejezetten rosszul vannak komponálva, szimpatikus oldal nem nagyon van, és a film próbálkozik az átlagos konvenciók felrúgásával, nem elég elszállt, hogy ez hatásosan vagy legalább emlékezetesen süljön el.
Kiforratlan, gyenge, vonatott és nem igazán jó film a Red State, max egyfajta kísérletnek fogható fel. Csak még úgy is az elbaltázott fajtából. |
2014-09-16 22:35.14 |
Újabb Young Adult könyvszéria lett filmes formátumba feldolgozva kint az államokban, ez viszont kifejezetten sikeres is lett. Folytatást is kapunk majd nem is egyet.
Aki olvasta a könyvet, és tetszett neki a film, az biztos örül ennek. Az is aki nem olvasta és úgy is tetszett neki. Jó nekik. Én speciel nem verem a hátsóm a földhöz, hogy ebből még több lesz, mert bár nem olyan érfelvágósan borzalmas mint az Alkonyat széria bármely tagja...csak totál jellegtelen. Egyszerűen minden össze van belőle lopkodva, az összes poszt-apokaliptikus, disztópikus sci-fiből, az akciókból alig van és harmatosak, a film döcög, sokszor száraz és unalmas,Shailene Woodley tán az egyetlen, aki valamiféle színészi teljesítményt nyújt benne. Igazából most is küzdök az emlékezetemmel, hogy felidézzek róla valamit, mert tipikusan az a film, ami a megnézése után már szinte repül is ki az ember fejéből. |
2014-09-14 17:39.59 |
Abszurd hangulatú és humorú coming-of-age mozi, amiben mind a stílus mind pedig a hangulat kellő mértékben van eltalálva, sem nem harsány, se nem rögrealista. A szereplők, a forgatókönyv és a dialógusok is jól vannak megírva, pedig különösen az utóbbiak esetén szoktam feszengeni a székben magyar film esetén, a kellően furcsa alaphelyzetet jól bontják ki és vezetik végig az alkotók bár a tempó (főleg az elején) kissé döcögős főleg a kissé modoros és bátortalan rendezésnek (tán itt érződik, hogy elsőfilmes alkotó áll mögötte). Ugyanakkor sok poént is kapunk, amik közül vannak finomak/kuncogtatóak és egy pár frenetikusan jól sikerült is (filmben ilyen elborult betlehemezést nem gyakran látni). Az Isteni műszak után ismét egy jó magyar film, ez pedig örvendetes a szívemnek. |
2014-09-13 13:22.22 |
Bourne filmek:
1: 8/10 2: 9/10 3: 10/10 4: 7/10 |
2014-09-13 13:21.57 |
Die Hard: 10/10
Die Hard 2: 9/10 Die Hard 3: 10/10 Die Hard 4: 9/10 Die Hard 5: 3/10 |
2014-09-12 21:49.15 |
Kizárólag csak DVD-re megjelent, ugyanakkor az ottani átlagos színvonalhoz képest meglepően kompetensen összerakott akcióthriller, amivel egyszer jól elvan az ember. Persze ehhez szükség volt arra, hogy az alkotók kicsit megerőltessék magukat technikai szempontból, na meg a sok ismertebb arc (Willis, Duhamel, D'Onofrio) is segítenek az élvezeti érték növelésében. Esős napra pont megfelelő. |
2014-09-12 21:47.02 |
Úgy látszik bekerült a katalógus összeállításába, anno láttam és emlékeim szerint ritka sablonos és nem egyszer unalmas rablós-megbánós-vezeklős cucc, amiben a legnagyobb rejtélyt leginkább Dwayne Johnson felbukkanása jelenti. Mert hát azért ő a direct-to-video színvonalhoz képest más ligában focizik. |
2014-09-12 20:58.34 |
Halálos fegyver:
1-2: 10/10 3-4: 9/10 Gyűrűk ura: 1-3: 10/10 Ilyen egyszerűen. :) |
2014-09-11 23:24.09 |
Falcon Rising:
B kategóriás akciózás a brazil falevákban, lassan haladó és a jellegéhez képest túlcsócsált történetvezetéssel és rendezéssel, akció nem sok de az tisztességes a gond inkább az, hogy sokat kell várni rájuk és az utolsó 1 kontra 3 összecsapást leszámítva nem is túl impresszívek. Mondjuk az utolsó 15 perc volt annyira decens, hogy gyengéről egy gyenge közepesre felrugdossa az értékelésemet, de ha minőségi akciófilmet akarsz, hát nem éppen ettől fogod megkapni. 3* |
2014-09-09 22:00.09 |
Alien: 10/10
Aliens: 10/10 Alien 3: 9/10 Alien 4: 8/10 Prometheus: 9/10 |
2014-09-09 19:49.09 |
Brian A. Miller DVD-re menő alacsony költségvetésű akciófilmek gyártására szakosodott direktor, ami még nem is lenne gond ha megpróbálná a szűkös keretek ellenére jól ellátni munkáját, node itt korántsem ez a helyzet. Sztori leginkább a Kommandóból meg az Elrabolva című munkából lehet ismerős, hát most szólók azokkal ezredjére is jobban jársz mint ezzel a fércművel, ami a játékidő 70%-ban olyan veszett unalmas és sablonos, hogy konkrét tízperceket ugrálhatsz a játékidőben, és úgy is kisakkozhatod az események menetét. Aztán meg amikor akció van, az legtöbbször pocsékol felvett és megvágott golyóköpködés, amiben nulla izgalom van. A vége felé van egy jobbfajta bunyó Jason Patric és egy ázsiai pali között, na ez egy decensebb szekvencia volt, na meg a film stáblistával együtt másfél óra, egyszer végig lehet szenvedni, de inkább nem érdemes.
Ja és Bruce Willis is benne van. Hogy egy jót haknizzon. Hip-hip-hurrá! |
2014-09-06 20:56.27 |
Jézusom a szent kereszten....még a ZS kategóriába is alig beférő mozgóképre se nagyon emlékeztető valami, amiből elég csak öt perce nézned, hogy teljes agyalapi számárköhögést kapj. Persze magamat is dicsérhetem, hogy képes vagyok ilyenekre akadni... |
2014-09-05 22:06.20 |
Alien a Corvin moziban
Természetesen 5*! :) |
2014-09-05 14:43.48 |
Batár erős dráma John McDonagh rendezésében, a történet kiválóan megírt, életszerű ugyanakkor nem végig nyomasztó vannak benne humoros és szívmelengető pillanatok, ám ezek által a drámai fordulatok még erőteljesebbek lesznek. Brendan Gleeson fantasztikus a jólelkű ugyanakkor külső és belső démonaival egyaránt küzdő pap szerepében, a film remekül feszegeti a kérdéseket hit, élet, halál, bűn, megbélyegzettség és az elidegenedés témájában miközben nem foglal állást, az ír tájak gyönyörűek ahogy a zene is, a befejezés pedig kellően hatásos. Csak ajánlani tudom. |
2014-09-03 14:30.09 |
Istenem de imádom a food footage műfajt meg a saját hülyeségem, hogy annak ellenére, hogy 90%-os bizonyosságú, hogy egy vödör szart fogok látni, mégis nekiülök egy ilyennek, főleg ha a nem éppen veretes Paranormal Acitvity széria ötödik tagjáról van szó. A filmnek két pozitívuma van: csak 84 perces és hogy legalább próbálnak valamit a formulán frissíteni. Igaz nem sok sikerrel. A nagyobb része ugyanis unalmas, idegesítő (atyám de még mennyire) és rohadtul nem ijesztő max csak abból a szempontból, hogy annak szánták. Nagyon erősen kerülendő még akkor is ha lapvetően csíped az ilyen filmeket vagy ezt a sorozatot. |
2014-08-31 18:57.56 |
Az üldözöttre akár úgy is lehet tekinteni, mint Philip Seymour Hoffman hattyúdalára. Pozitív ez abból a szempontból, hogy mint főszereplő ismét megmutatja színészi kelléktárának teljes arzenálját és bizonyítja miért is hívták úgy mint generációjának egyik ha nem legjobbja. Semmi látványos, teátrális elem, csupán apró mozzanatok, arckifejezések és a szájába adott kiváló dialógok alapján építi fel a lehető legjobban karakterét, hogy aztán teljesen elmerüljön benne, hogy aztán ne a színészt, hanem magát a karaktert lássuk. A sokat tapasztalt vén rókát, aki tudja mi a küldetése, és tudja, hogy is kell azt hatásosan elvégezni, ugyanakkor a kudarc és az árulás beszélye folyton nyomja vállait. Szinte egymaga elviszi a hátán az egész alkotást, persze társnak ott van mellette szintén olyan jól teljesítő színészek mint Rachel McAdams, Dafoe. A rendező Anton Corbjin nem csak remek vizuális érzékét hozza ide, de egyúttal képes remekül megragadni la Carré világának realisztikusságát és kis eseményekből való építkezését, úgy hogy az végig fenntartsa a néző érdeklődését, van stílusa miközben nem érződik túl avíttasnak (ez volt a gondom a Suszter, szabó... adaptációjával). Lassú de nem túl lassú, a cselekmény épphogy csak kitölti a két órás játékidőt, de cserébe összerakott és követhető, feszültséggel és meglepetéssel is tud szolgálni, főleg a befejezésben, ahol kiderül az átverések szervezeten belül is vannak és nem mindig a pozitívabb figurák győznek.
Jól összerakott thriller az Üldözött, aminek élvezetéhez persze fontos elvárni, hogy ez nem olyan mozi, amiben törnek, zúznak, robbantanak, ugyanakkor simán lehet jó, sőt jobb a moziba tóduló tucatfilmek többsége. Egyben remek hattyúdal Hoffman-nak. Ami azért olyan batár rossz, mert így még jobban érződik, hogy mekkora tehetség hagyott itt minket. |
2014-08-30 21:09.53 |
Az elmúlt huszonakráhány év összes ismertebb és elismertebb zsarufilmjének B kategóriás remixe, minimális izgalommal, kiszámítható történettel, szereplőkkel, fordulatokkal, az akciók gázak, 50 Cent nem tud színészi alakítást kicsiholni magából, De Niro és Forest Withaker fogalmam sincs mi a búbánatos frászt keresnek itt, hát ennyire nem nézik meg mihez írnak alá?
Tipikus feleslegfilm. Van de minek? |
2014-08-29 15:38.44 |
Az eddigi hozzászólásaidat végignézve nem mintha te eddig nagyon villantottál volna. :) |
2014-08-29 15:08.35 |
A 80-as, 90-es évek akciósztárjait egy helyre tömörítő Expendables szériával kapcsolatban most először vetődött fel bennem a kérdés, hogy vajon meddig is lehet az emberben lévő nosztalgiaérzésre apellálni, mielőtt az csak szimplán izzadtságszagú és erőltetett lesz. Mert nem tagadom én erősen elfogult vagyok ezekkel a filmekkel kapcsolatban, anno az első rész olyan katartikus moziélményt adott, ami nem sokszor következik be, és még a jóval viccelődőbb, önirónikusabb hangnemet megütő második részről is pozitív emlékeim vannak, noha sokaknál már ott is erősen rezgett az a léc, amit fent említettem. Mivel ezeknél a filmekre általában nem úgy ül be az ember mint egy művészfilmre, ezért már az elvárások is alacsonyabbak, ugyanakkor jó ha azokat a kritériumokat, amiket az ember elvár egy akciófilmtől (keménység, feszesség, tökösség) nemcsak betartja az adott film de még egy kicsit rá is próbál licitálni. Sajnos A feláldozhatók 3 már az előbbieknek is erősen híján van.
Maga a sztori majdnem akkora alibi, mint az első két részben, de azért legalább van és kicsit jobban összeszedett: Barney Ross (Sylvester Stallone) és kőkemény zsoldosgárdája kiszabadítanak egy régi havert majd rögvest egy új akcióba fognak, ami enyhén szólva rosszul sül el, amikor szembekerülnek a halottnak hitt ex-Feláldozható taggal Conrad Stonebanks-el (Mel Gibson), aki kis híján leradírozza a teljes gárdát. Barney úgy érzi eljárt felettük az idő, ezért szélnek ereszti a régi bandát és újoncokból próbál verbuválni egyet, hogy sikerrel vegye fel a harcot. Na persze ki sakkozható, hogy az se annyira sikeres, jobb ha van egy-két veterán a háznál. Eléggé érdekes és ironikus, hogy a film és annak kreatív agya Stallone pontosan ugyanazt a hibát követik el mint a főszereplő. Mert a vérfrissítés nem rossz, sőt mindenféleképpen üdvözölendő, ugyanakkor nem kéne miattuk partvonalra állítani azokat az arcokat, akik miatt vált jegyet a néző. Márpedig pontosan ez történik, van egy lendületes és pörgős félórás nyitánya a filmnek, a behozott ismerős arcok mint Weasly Snipes, Harrison Ford és Antonio Banderas mind működőképesek és még némi karaktert is tudnak nekik adni. Aztán jön az a közel egyórás periódus mely során Sly tájakat jár, embereket tobozoz, a tempó belassul, a film feszes szerkezete pedig széttöredezik. A kellemetlen mocorgást csak tovább növeli, hogy az újoncoknak (Kellan Lutz, Glen Powell, Victor Ortiz, Ronda Rousey) nemhogy karakterük de karizmájuk sincs, így a dialógusok még jobban bántják az ember fülét mint eddig. Akció sincs nagyon csak morzsák, sokszor tényleg csak a nagy leszámolás reménye tartja az emberben a lelket. Aztán meglásd az utolsó félórában végre felébrednek a készítők és tényleg a látványos, hullagazdag, robbanásban és golyóban fürdő zárlatot zúdítanak ránk, a film végre úgy működik ahogy kéne és szórakoztat. Teljes lenne a harmonikus összkép ha nem ütne be (és úgy ánblokk a film összes akciójeleneténél) a másik rákfenéje az alkotásnak, a PG-13-as értékelés. Értsd hullanak az emberek, csak éppen vér nincs vagy csak minimálisan. Sőt a szégyenlős elvágások, kameraelrántások mind arról tanúskodnak, hogy bizony ezt is eredetileg magasabb korhatárra tervezték, csak a keménység mind a vágószoba padlóján végezte a nagyobb eladhatóság érdekében. Ezután már csak kisebb szálka az igénytelen CGI és, hogy egyes figurák (mint pl Schwarczi vagy Jet Li) még mindig túl keveset szerepelnek. A fenti sorokból úgy tűnhet, hogy kemény kézzel bánok a filmmel, viszont nem is igazán a harag, mintsem a csalódás az, ami tükröződik belőlük, mert nem egy nézhetetlenül rossz film ez, csak olyan hibák sorakoznak benne, amiket egy kis átgondoltsággal és odafigyeléssel el lehetett volna kerülni. A végeredmény még így is egy végigülhető akciómozi, amiben van működő humor, emlékezetes momentum, Mel Gibson lazán ellopja mindenki elől a show-t mint főgonosz. Patrick Hughes rendező is egyben tartja a látottakat, ahogy a nosztalgiafaktor is megvan, csak egyre alacsonyabb mértékben. Elnőző alkat vagyok, de ha ezt tovább kívánják folytatni (amire nincs sok esély a box office eredmények miatt) akkor ide a koncepció átgondolása és jobb megközelítése szükséges, főképp egy olyan rendezővel az élen ki nem hajlandó megalkudni és megpróbálja azt a generációt kiszolgálni, ami amúgy is inkább a szuperhősöket választja az öregfiúk klubja helyett. |
2014-08-27 16:49.12 |
Hogy mégis, hogy a ménkűbe lehet magáról a LEGO-ról vagy azt felhasználva jó animációs filmet csinálni? Hát körülbelül úgy ahogyan Phil Lord és Chris Miller teszik itt.
Pontosan a kis építőkockák által felkínált végtelen lehetőségekre és kreativitásra építenek, miközben egy pazar két és háromdimenziót egyaránt ötvöző pazar és ötletes képi világ segítségével mesélnek el egy történetet, ami nemcsak izgalmas, pörgős, vicces és szórakoztató de ugyanakkor tud mondani is valamit egy ügyes csavar segítségével arról, hogy néha tényleg jobb a mérnöki megtervezettség helyett a spontaneitás zsenialitása. Persze a rendezőpáros itt is záporként zúdítja ránk a különböző mozis és egyéb helyekről származó utalásokkal teli poénokat, amik közül a legtöbb be is talál, a tempó eszméletlenül feszes, és úgy ánblokk az egész alkotásból árad egyfajta hiteles, okos, a nézőt tisztelő ugyanakkor gyermeki lelkesedés. Ami által a film képes minden közönséget megszólítani és szórakoztatni. Az év egyik legjobb filmje és nemcsak az animációs fronton. |