Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Marguerite, a számok szerelmese - Cinemax2, 14:50 |
Góóól! - M4 Sport, 15:15 |
A katona - Moziverzum, 15:15 |
Az élet dicsérete - Epic Drama, 15:40 |
Ötödik pecsét - Direct One, 15:55 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
John Larroquette (77) |
Christina Applegate (53) |
Joel Kinnaman (45) |
Billy Burke (58) |
Jill Hennessy (55) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Rock zene |
80-as, 90-es évek emléke |
A fülke - Vélemények |
Van Helsing (2004) - Vélemények |
F mint foci - Avagy vélemények a bajnokságokról |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Futni mentem |
Várkonyi Zoltán |
2014-03-03 20:08.08 |
Szóval,többen úgyse fogják érteni.
Mindig hülyének néztem azokat,akik ajánlásokat írnak ide másoknak:lévén,a saját szemszögük,élményük,ízlésük alapján döntenek arról,más személy teljesen más ízléssel,hátérrel,felfogóképességgel meg- avagy ne nézzen valami filmet.Baromság:ki lehet persze védeni,tojni kell rá.Lehetne még körülírni,de gyanítom,van azért,akinek leesik,mire célzok. Ez a film némi kivételt képez. Mert,ha nem ismered Seth Rogen,Hill,Baruchel vagy Danny McBride munkásságát,kapcsolatát mi több a magánéletéről nem bírsz némi infóval,valószínűleg nem érted ,mitől is akkora nagy szám ez a film.Ezek a faszik haverok,jól érzik magukat egymással,és majd minden egymás felé irányzott mondat,poén céloz valamire,szívat valakit vagy egyszerűen csak valami pletykát emleget fel-mint James Franco például hogy leszopott valakit meg ő szopatta le a fekete fiút,a sajtó mindig találgatta,meleg vagy sem.De Franco szinte első mondata is önreflexió,ahogy azt mondja"anyád pinája a vászon,apád farka az ecset te meg a műalkotás",hisz mindenki,??khmDDD-tudja róla,mennyit foglalkozik a művészetekkel,fest,rendez kutyát sétáltat meg mákot számol darabonként,ja azt nem. És az egész 100 perc tele van ilyesfajta humorral,néha kellemesen durva is,láthatunk ismerős arcot még dögivel-akik szintén jó kapcsolatot ápolnak az alkotókkal-szóval,ez az egész valami olyasmi,mintha rendeztek volna bizonyos rétegnek egy bennfentes vígjátékot.Van némi gerince is a műnek, világvége,apokalipszis és van jópár film,amit még a leghülyébbek(Man 2 kivételével...)is talán felismernek,mint a Rosemary gyermeke vagy az Ördögűző. A magam részéről eszméletlen jól szórakoztam:mindig imádtam,ha valaki hülyét mer csinálni magából,továbbá kedvelem a bulihangulatot,ahol tudja az ember,nagyjából bármit mondhat,abból nincs sértődés.Ezt hívják mellékesen barátságnak. A technikai részre meg,hogy mi hogy lett elkészítve meg milyen a CGI,hát...pindurit se érdekel,a költségvetés alacsony volt,a bevétel viszont finom.Még a nyálas fiúbanda feltűnése is a helyén volt,amúgy is a legjobb számukat nyomták-én meg csípem a táncikolós endeket,van bennük valami plusz. Baszott jó na. |
2014-03-03 20:01.46 |
mondjuk,igaz,kinek is írtam...de majd visszatronfol:)) |
2014-03-03 19:34.49 |
még jó,hogy felismered a poént... |
2014-03-03 17:05.03 |
uh... |
2014-03-03 16:34.31 |
értsd:oda ledobták,hogy megnézzék,mi lesz néhány tízezer emberrel.gúnyos fogalmazás |
2014-03-03 16:33.00 |
Egy véletlen nyelvbotlás miatt beszélt csúnyán az egyházfő vasárnap, a szeretetről tartott beszédében a római Szent Péter téren. Videó is készült a bakiról.
Ferenc a „caso” és a „cazzo” olasz szavakat cserélte fel. Míg előbbi azt jelenti, hogy „eset” és „sz” hanggal ejtendő, addig az utóbbi magyarul annyit tesz: „f*sz” és „dzé”-vel ejtik. A pápa szó szerint annyit mondott: „In questo cazzo...in questo caso..la provvidenza di Dio si rende visibile in quanto gesto di solidarietà”, ami magyarul azt jelenti, hogy „ebben a f*szban, ebben az esetben Isten gondviselése láthatóvá válik, mint a szolidaritás egy gesztusa”. A bakiról készült felvételt már több tízezren nézték meg a Youtube-on. A hozzászólók nem akadtak ki a csúnya szó miatt. Többen támogatásukról, megértésükről biztosították az egyházfőt. „Ő is csak ember” – írta egyikük. Bezzeg a való életben többen hogy megdöbbennek,ha egy bazdmeg helyet valami értelmes szó csuszik ki a száján:)) |
2014-03-03 16:23.17 |
valaha gondoltam,hogy nagyon nagy színész lesz-kapcsolat meg ha ölni kell-de aztán átment bugyinedvesítőnek:))
örülök,hogy észhez tért |
2014-03-03 16:12.10 |
ezt imax-ban kel nézni,arra csinálták,gyártották,ezért is kapta a technikai díjakat.az ember tényleg beleszédült néha.laptopon csak ha bebaszva néztem volna:)) |
2014-03-03 16:09.11 |
mi érvényesül laptopon,a nagyság??hogy az űr mekkora buzi nagy???
ugyan már:)) |
2014-03-03 15:16.55 |
dvd-n,laptopon nem.egyszerűen nem érvényesül |
2014-03-03 14:42.51 |
Nem is emlékszem,ennyire gyatra filmet mikor láttam utoljára.
A Silent Hill első része tetszett:mert próbáltak valamiféle történetet adni,felismertem a játékot benne ,és hála Tarrantino egykori forgatókönyvíró-társának,szó szerint ki volt dolgozva.Működött.Jó volt a rendező is,stílusos,elegáns munkát pakolt le az asztalra. Ez itt valami rettenet. Nincs karakter,nincs sztori,néha van eltalált látvány:de az egész lebüfögött 90 perc kapkodó,idegesítő,öncélú,és sehova se tartó.Valóban tartalmaz pár jó képet,de ez nem elég,ide nem elég,egyszerűen nem értettem,ezt a filmet hogy lehetett egyáltalán moziba küldeni ekkora káosszal-és persze Sean Bean-nel,aki mára bárhová aláír,legközelebb a VV 7-be fog szerepelni. Stílusnélküli,valóban igénytelen munka,bántóan rossz folytatás. |
2014-03-03 14:31.54 |
Ami talán még a film minőségénél is rettenetesebb volt:Harrison Ford kopaszon . |
2014-03-03 14:23.12 |
Csak,hogy TELJES egészében tisztában legyünk a valósággal.
Akira Kurosawa méltán legendás filmje és mára már ősklasszikusa nem születhetett volna meg egy bizonyos John Ford nevű álomgyári rendezőóriás hatása,ihlető munkája nélkül:a japán rendező bizony az ő westernjeire alapozta meg a Hét szamuráj-t.Ki másolt volna kit hát először??? Kurosawa legendás mozija tett egy olyan lépést,amivel igen sok japánnak kiváltotta ellenszenvét:a Hét szamuráj ugyanis szakított az ebben az időben megszokott szamuráj-ábrázolásmóddal,mi több,leginkább munkája egy kalandmozira hasonlít,nem egy un.dzsidai-geki-re.Hősei -pont John Ford miatt-csak azért nem cowboyok,mert történetesen Japánban ebben az időszakban azok feltűnési rátája a nullával volt egyenlő,a 16 században járunk ugyebár.Hogy pedig megértsük,mi volt ennek a film megszületésének története,meg is kell érteni a japán gondolkodásmódot-úgy az 1950-es éveket,mint a mait. Japán elvesztette a háborút és atomkísérleti teleppé silányította az USA :olyan erkölcs,szociális,morális válság volt az országban,ami elképesztő.Ennek lenyomata ma is érzékelhető Japánban,hisz egyszerre ott van a népben a hatalmas hagyománytisztelet és tiszta erkölcs,másrészt olyan észveszejtő ,abnormális egyedek is trappolják utcáikat,amiktől még a nyugatibb,több mindenhez szokott emberek is kiguvadt szemekkel tudnak csak hozzáállni.Még Ridley Scott Fekete Eső című filmje is vádirat az USA megszállása és a nyugati értékek a japán társadalomba való belepumpálása ellen több jelenetben-pl mikor Douglas találkozik a maffiafönökkel-és igen,ez a társadalom kitermel bizony olyasmiket,amit a neten csak úgy kommentálnak,örültek ezek a japánok-élő polip felhelyezése nőbe,telegecizett tv bemondónő,metrón fiatal lányok dugása csúcsforgalomban,megalázások szeméttelepen,stb.Kuroszava az 50-es években érezte azt,hogy Japánnak más utat kell bejárnia,meg kell újulnia,-mint arra szükség volt a XVI. században szintúgy az értékek megtartásával.A rendező amúgy is igen mélyen ellene volt mindenfajta osztálykülönbségnek-érdemes utánajárni,a szamurájok a maguk idejében mit tartottak a parasztokról!!!-és a Hét szamuráj egyik legfontosabb gondolata,mi több,üzenete éppen az,hogy igenis együtt lehet működni ennek a két csoportnak,sőt a filmbéli Kikuchiyo személye arról regél,egy parasztból is lehet szamuráj(Újabb igen kényes téma Japánban...) Kurosawa úgy rendez egy nagyszabású történelmi akciófilmet,hogy abba belepakolja az akkori és a magakorabeli Japán gondjait hát,próbálva valami megoldásfélével szolgálni.Filmje dramaturgiája magán viseli persze a szigetországbéli jellemzőket is,azonban a történet végtelen egyszerű,sok helyen tényleg egy álomgyári mozira hasonlít. Pont ezek miatt jó tudni:innentől saját hazájában a rendezőzseni igen kevés pénzügyi támogatást kap filmjeire,hisz szamurájait ő nem félisteni magasságokban repkedő alakoknak ábrázolja,hanem majdhogynem egyszerűen:embereknek.(Mint ahogy azok is,csak értenek a harchoz)A mű hosszú ideig a karakterek bemutatásával foglalkozik,Kambei összeszedi a harcosokat,majd bemutatja a falusiak és a szamurájok kapcsolatát,ami naná hogy újra csak szembe megy az eddigi ábrázolásmóddal.Van itt szerelem egy alsóbb kasztbéli felé,de a szamurájok megtanulják azt is tisztelni,aki a családjáért,életéért,földjéért a vezetésükkel fegyvert fog.Ami meglepő,hogy mennyire könnyed,mi több,sokszor humoros a film,pedig van benne dráma jócskán,az utolsó csaták intenzitása pedig a mai napig lenyűgöző-ahogy a képi világa is.(telefotó technika).Kedvencem,mikor egy-egy bandita földre esik,mint a sakálok vetik rájuk magukat a parasztok,a "sok lúd disznót győz" szellemében.Hatalmas különbség van persze az európai és a japán vívás,harcmodor közt is,ez is igen élesen kitűnik,vagy ahogy egy szamuráj szinte teátrálisan,nagy gonddal feszíti meg az íját. Ám amellett se mehetünk el,hogy az alkotók mennyire reálisan mérik fel annak a győzelmi esélyét,amiért harcolnak-ami a film gondolati magva,a lényege."Megint mi vesztettünk" mondja az életbe maradottak vezére társai sírjánál-akik közül többet a modern harcászat előszele,puskagolyó ölt meg,ami igen fontos!-hisz a parasztok visszatérnek "kicsinyes" életükhöz,ganajoznak,vetnek,aratnak,boldogan énekelnek-nekik van jövőjük. A szamurájoknak,ennek a csodálatos világnak nincs:elsöpri őket a történelem,a változás,elsöpri őket a muskéta,aztán a komolyabb fegyverek majd legvégül szellemiségük nagyrészét a 2 atombomba.Katsushiro és Shino szerelme is csak ideig-óráig működhet,még ezeket a gyönyörű emberi érzéseket is tönkreteheti a változás,egyszerűen maga az élet.Ha innen nézzük,ők miért is áldozták fel életüket,a semmiért,vagy hogy ezt a folyamatot akár fel is gyorsítsák??? Gondolatok a szélben esőről,halálról,életről:ezek az emberek megharcoltak azért,amiben hittek.Amiért éltek.Úgy buknak el,csatában,hogy annak talán van lenyomata,értéke. Néhány szó a Hét mesterlövészről:semmiben sem jobb,avagy rosszabb.Mint mondottam,Akira Kurosawa-ra amúgy is egy amerikai hatott a leginkább,John Sturges szintén klasszikusa történetben tér el néhány ponton a Hét szamuráj-tól.Amit viszont többen keresnek benne,LEHETETLEN,hogy benne legyen,hisz a western környezetben teljesen más kultúra van,nincs ilyen érdes,komor osztálykülönbség,ha olyasmit akartak volna ábrázolni,nevetséges lett volna.A karakterek ugyanúgy működtek,sőt a negatívabb oldal az álomgyári dramaturgia miatt még ki is dolgozottabb. Épp ezért ugyanolyan értékes mű. |
2014-03-03 14:12.29 |
mert egy nő dug 500 pasival,akkoo máán kurva?:)) |
2014-03-02 20:36.04 |
Az Onibaba-t többen rémfilmként emlegetik:hatalmasat tévednek.Tudom,nem erény a gondolkodás,de néha talán,mégis...kéne...picit.Ez a film tele van szimbólumrendszerrel,és igen,szexualitással,amivel a japánok bizony nagyon is sokat törődnek.
Fasz és pina:egymásba tartozó dolgok.A férfinak nő kell,a nőnek férfi,ezt ki is mondják a filmben,és a testi kapcsolat erre megy ki.Tetszik,nem tetszik,de itt a gödör bizony a hüvely megfelelője,ide ordibál bele Hachi is -nőt akarok meg szexuális vágyait,hopp,egy híres Fellini filmben is valami ilyesmit üvöltenek a fáról!!-ám ennél jóval több is-mint ahogy a hüvely is,hisz az élet is onnan "származik".A gödör az Onibabá-ban az élők és a holtak közti világot is összeköti-újabb,igencsak a japánokra jellemző dolog-és a két nő számára,akik a nádasban gyilkolnak,ez a gödör tényleg az életet jelenti,hisz minél több ott a hulla,ők annál többet élnek túl,újabb esély a fennmaradásra(Mely voltaképp a szaporodás mellett minden élőlény célja)A maszk szintén szimbólum,-igazából melyik kultúrában nincsenek a maszkoknak igen erős jelentésük??-jóval több annál,mint hogy a fiatal lány mindig megijedjen,hogy az anyós annak segítségével vegye el szexuális vágyait(Miközben annak is vannak,hisz mikor látja a két fiatalt szeretkezni,felhevül,simogatja magát,aztán átölel egy bazi nagy fát:ami fallikus szimbólum.) Csak a férfiaknak van nevük,a nőknek nincs:újabb társadalomkritika.Sokan nevezik feminista filmnek,ha innen nézem a dolgot,bizony,teljes joggal.A nők még Japánban sem élhetnek azzal a szexuális szabadsággal,amivel egy férfi,így mikor az anyósa szárnyai alól kikerül menye,mint valami üzekedő állat éli meg nőiességét(Igen,arra célzott a rendező,a pinának fasz kell,és ezt interjúban is megerősítette).Fura mód az anyósnak pedig egyszerre büntetés is a maszk,átok-ugye az utolsó néhány perc-ám akkor döbben rá arra az amúgy szinte állati szinten vegetáló öreg hölgy,hogy ő mégis ember,ezt üvölti miközben rohan a fiatal lány után. Kaneto Shindô a végét szándékosan nyitva hagyja,ezzel a nézőt gondolkodásra biztatva,fejezze be ő tetszése szerint a történetet-azaz,döntsön az anyós sorsáról. 50 éves a mozi,és mégis,ma is azt kell rá mondani,szó szerint pazar a fotózása,mi több,félelmetes,ahogy hátulról vagy alulról megvilágítva a "démon" előtűnik,még ma is hatásos.Igencsak sok az erotikus jelenet,ám mint mondtam,ez nem véletlen,a szexualitás fontos része a történetnek,mely amúgy ha jól tudom,valami buddhista meséből táplálkozik.A japán filmeket csakis eredetiben szabad nézni,teljesen máshogy hangsúlyoznak,ez se kivétel,szinkronnal a lényeg eltűnik,meghal,agonizál sokszor a mozi. Az Onibaba hihetetlen erős,szuggesztív darab,odafigyelő rendezéssel és ma is nézhető színészi játékkal,ami több fronton -rémületkeltés,szexualitás-is sikerrel teljesít,borzalmas erős az atmoszférája és bár vagy 2 órás,de lényegesen kevesebbnek tűnik,holott a látványvilága kínosan puritán. Alapmű. |
2014-03-02 19:54.02 |
A Harakiri az egyik legfontosabb japán szamurájfilm:óvatosan megjegyezném,halál nyugodtan veri a hihetetlen erős 7 szamurájt.
Mégpedig igen fontos értékek mentén. Az európai,amerikai szemlélet,gondolkodásmód nagyjából ahhoz áll közel,amit az Utolsó szamuráj című moziban láthattunk ezekről az emberekről.Az Utolsó szamuráj személyes kedvencem:ám sajnálatos mód ami képet a szamurájokról megragad,hiányos,sarkos és olyannyira romantikus,hogy ép ezért éri el azt a döbbenetesen erős hatást,amiért szeretik,szeretjük.Nem,nem hazug,-bár a történelmi tényeket meglehetősen szabadon kezeli!!!-egyszerűen csak rózsaszínebb képet ad erről a világról,ezekről a fegyveres férfiakról. A Harakiri döbbenetes ereje abban van,hogy valami olyasmit vet fel,valami olyat állít a pozítív!!karakter-Hanshiro-által,hogy a busidó ,ami szerint a szamurájok élnek,csupán látszat és képmutatás.Nincs "A Harcos útja",innentől nincs becsület,lovagiasság,mértékletesség,lojalitás.amire a szamurájok-itt az Iyi-ház-olyannyira büszkék.A film igazi zsenialitása éppen az,hogy miközben Hanshiro ügyes tervével,a levágott hajdarabokkal ezt az érvelését és gondolatát alátámassza,ugyanakkor bátor halálával nemcsak hogy messze erkölcsileg fölébe magasodik a Busidóra oly büszke ház hatalmasságainak és katonáinak,hanem éppen hogy a szamurájok erkölcse szerinti halált hal-olyat,amit megtámadott.Az Iyi ház pedig szégyenletes és undorító árulást követ el a Busidón,mely a férfi halála utáni tetteikben csak még jobban kicsúcsosodik,ezzel árulva el és taposva el azt,ami szerint élnek,aminek élnek,ami irányítja őket. Sokan azt hiszik,mert rengeteg film ilyen képet festett róluk,hogy a szamurájok mind becsületesek,nemesek,bátrak:holott ott is volt ilyen meg olyan ember,mint ahogy Európában teszem azt a lovagok közt.Már James Clawell Shogun című regénye is célzott rá,ott is voltak gyáva ,a szamurájkódextől messze elrugaszkodó figurák,lásd mikor Isido embereit csapdába kellett csalni,hogy a muskétákról ne számoljanak be a nagyúrnak.A bátrabbak szeppukut követnek el,- éles különbség van a szeppuku és a harakiri közt,a film címe szeppuku amúgy....-ám volt olyan szamuráj is,akit úgy kellett felkoncolni,ledöfni,miközben sírt,könyörgött az életéért.Ez a film pont attól értékes,pont attól csodálatos,hogy valami olyasmire mutat rá,az erkölcsiség,a becsület több származásnál,vagyoni helyzetnél vagy valamiféle olyan dolognál,amit elő lehet rángatni kedvünk szerint és arra büszkének lenni-busidó-és hogy igen sokszor pont azok az emberek,hatalmasságok vannak nemes erények nélkül,akik folyton hangoztatják azok fontosságát,vagy el akarják hitetni a világgal,magasabb értékek szerint élnek(Hm....politikusok???) Mennyire....mennyire örökérvényű dolgok! A film fekete-fehér, csodálatosan van fényképezve,nagyszerű színészi játékkal eljátszva,hihetetlen zenével megtámogatva.Persze,a harcjeleneteknél már látszik az idő,mikor készült,de itt nem ez a lényeg,hanem az ügyes történet,a párbeszédek és a tanulság,tanítás,ha úgy tetszik.Érteni,nézni,érezni kell,a benne lévő kettősséget,erkölcsöt, túllátni a szamurájromantikán,mert az szép és jó:ám adott esetben nem igaz,viszont mögötte a valóság,még ha nem is csillogó annyira,de legalább olyan nemes. Kötelező . |
2014-03-02 18:53.31 |
a másik 3 nickeden nem volt elég,amit itt szoptál?.)) |
2014-03-02 16:03.07 |
izé...eztet itt randall wallace írta,ha jól emlékszem,forgatókönyv:)) |
2014-03-02 15:32.04 |
milyen regényt?:)) |
2014-03-02 15:28.40 |
Na végre egy jó vígjáték:nyomtam is rá egy ötöst.Az se érdekel,ha túlcsillagoztam.
Mert,ennek a filmnek volt lendülete,volt humora néha még a nézőre kikacsintós is,volt benne az egyre jobb nő Jennifer Aniston meg az ő vetkőzése és belerakva családi értékek úgy,hogy nem zavart ahogy azt tálalják. Holott,nincs huuu de eredeti sztorija sem-vígjátéknál amúgy is ritka-abszulut felnőttesek a poénok így néha neccesek,de kit érdekel,egy mostani Sandler filmben az ilyesmiket jóval gázabbul csinálják,és csak az értelmi fogyatékos Man 2 tud rajta saját hugyában-nyálában vihogni miközben tologatja a csattogós falepkéjét.Itt viszont minden a helyén van,jók a színészek ,jó a zene és mikor véget ért,jobb lett tőle a napom,a röhögés meg megszépített,így maszk nélkül bemehettem a busójárásra. Na,ez a lényeg az ilyen moziknál. |
2014-03-02 15:22.03 |
már ez a végbélpitypang??tényleg elérte a felnőttkórt??
de remélem,kasztráltatta magát. |
2014-03-02 15:05.32 |
micsoda,értelmi fogyatékos egysejtű? |
2014-03-02 12:02.07 |
dredd |
2014-03-02 11:20.28 |
és még te mondod,ökörke:)) |
2014-03-01 20:35.45 |
Az 1986-os The Hitcher című mozi kulcsjelenete döbbenetes:miután John Ryder kilövi a két zsarut,Jim nagy nehezen megállítja a rendőrautót és üvöltve a sivatagba rohan.A fiú játszik a fegyverrel,magába roskad,kis hiján öngyilkos lesz:ám végül is feláll,és már nem egy ártatlan gyerek megy onnan tovább,hanem egy meggyötört férfi,aki viszont innentől fogva kész harcolni is,ha kell.Valami eltört,meghalt,elpusztult,legfőképp az ártatlanság,és valami mást szült világra a stoppos kíméletlensége.
Ettől ,persze,nem csak ettől jó Robert Harmon rendezése. Az 1986-os,Eric Red által írt mozi igazából egy "B" kategóriás felállású alkotás:mégis,a hihetetlen odafigyelő , precíz rendezésnek és a színészeknek hála,ma már tényleg kultmozi. Thriller,de tényleg a legjavából,ahol kihasználják a végtelen amerikai utak komorságát csakúgy,mint a magány érzetét vezetés közben a kilométereket falva,és a stoppos valóban olyan benne,mint egy fantom,Rutger Hauer vérfagyasztóan jó játékával-de C. Thomas Howell se volt soha olyan erős,mint ott.Jónéhány cool jelenet van benne,kedvencem mikor hátulról tolat Jim-re Ryder,és a kamera kipécézik egy hütőrácsra ragadt rovart,az megy folyton a néző felé,de lehetne kiemelni a rendőrkutya belépőjét...a benzinkút elpusztítását....vagy ahogy Ryder lassan lövi a rendőrautót a fináléban.Két ember harca,akiket különös kapcsolat köt össze,és aminek a vége csak halál lehet. Ez a remake itt bűnrossz:a második csillag a kislány,aki szép volt meg néha a látvány. Hulla felesleges mozi:nincs meg benne az a zsigeri izgalom,az a feszültség,ami az eredetit jellemezte,Jim Halsey egy noname senki és az alapfelállás is más,ráadásul az idők szavára hallgatva egy nőt tesznek meg főszereplőnek-mondjuk,Sophia Bush legalább megpróbálkozott színjátszással is.Sean Bean mára eljutott oda,hogy Superman szerepét se mernénk ráosztani,mert még abban a karakterben is meghalna dacára a szuperhős halhatatlanságának:ő az a színész a Földön,aki gyakorlatilag mindig kipurcan előbb-utóbb.A forgatókönyv végigviszi nagyjából a 86-os mozi állomásait -néhány jelenetet kivéve-de az a vicc,a majd 30 éves munka még LÁTVÁNY!! tekintetében is kiröhögi ezt a félrelépést-nézd meg az üldözés jelenetet vagy ott a helikoptert is a földbe passzírozzák,nem is akárhogy.Durvább,nyersebb,és itt hiába mutatják,ahogy a kamion kettétép egy testet,ott a Psycho elvén működő jelenet mégis brutálisabbnak tűnik,ahogy Jennifer Jason Leigh meghal(A nézők agya ugyanis azt mondja,látja,hogy Leigh karját kitépi a kamion,holott nem,az ebből adódó érdekes anomáliát a régi film extra kiadásában körbe is járják az alkotók) Én azt mondom,mindenkinek,a régivel kezdjék-aztán fejezzék ott is be.Ez se nézhetetlen:csak felesleges,elbénázott,nem olyan szuggesztív,komor ,durva és izgalmas. Akkor meg minek??? |
2014-03-01 19:59.27 |
" A demográfusok becslései szerint 1800-ban 600 ezer indián élt a mai USA területén. 50 évvel alatt számuk 400 ezerre csökkent, majd az indiánháborúk végén, 1890-ben tartott népszavazás szerint mindössze 248.253 fő volt."
na. |
2014-03-01 19:57.23 |
szép,nagy baromság van oda írva:csak be kell írni,az észak amerikai indiánok tragédiája,és kijön egy igen részletes írás,melyből kiderül,hogy 96 százalék barokkos túlzás.az indiánok-amúgy se voltak túl sokan amúgy szemben a gyarmatosítokkal és a bevándorlókkal ha számukat nézzük-durván felét irtották ki.
ez is tetves nagy szám persze. |
2014-03-01 14:51.50 |
Több dolgot sikerült megtudnom a 79- ben kitört Vezúvról.
A Vezúv igen udvarias vulkán volt-talán még ma is az.Megmutatkozik ez abban,hogy mikor a szereplők beszélnek,üvöltenek avagy dramaturgiailag igen fontos nézéssel bámulnak egymásra-ő nem morog.Nem fortyog.Talán nem is füsttől,de hogy csendben van,az hétszentség.Ámbátor,én magam ezt hibának rónám fel részéről és emiatt választási plakátok kapargatására ítélném,mert volt szerencsém így a hihetetlenül átgondolt,csengően cizellált párbeszédeket meghallgatnom.Amiket izé...megírtak a karaktereknek:ha innentől valaki szidja VV Józsi példaértékű és filozófikus megnyilatkozásait,nem tudja mit beszél.Úgy éreztem magam,mintha a herémet egy fehér cápa nyalogatta volna. Ha kitör egy vulkán:mindig van idő harcolni.Nem érdekes a láva,a meleg,az omló épületek a cunami,a kőtörmelék,az emberáradat,hogy mindjárt megdöglesz:itt kard ki kard van,szigorúan kórhatáros mód és agyonvagdalva.Az ember nem menekül hát a természet gigászi erejétől,inkább annak fityiszt mutatva még csapdos párat. Ha megszúrják,de halálosan vagy nagyon mélyen a pozitív karaktert,az benne egyfajta láncreakciót indít el,és ereje megháromszorozódik:kihúzza magából a kard-lándzsa-bugylibicska-vibrátor-szóval bármit,és onnantól jaj teste meggyalázójának.A mellékalak-pozitív karakter csak és kizárólag hősi halált hal(hat),üvöltve nézve farkasszemet végzetével,a végre valóban vulkánként viselkedő Vezúvval és annak kártékony hatásával. A főhősnek,akit itt Havas Jon játszik-annyi karizmával,amennyi egy odaégett pörköltnek van- legyen boci szeme és nézzen egyfolytában szomorúan:Kit Harington ennek az egynek amúgy megfelelt.Talán nem vagyok szőrösszívű szemét,ha azt mondom,nála jobb teljesítményt még a Vezúv is vihogva tudott magából kicsikarni,ez a fiú annyira színész,ahogy a kovászosuborka beleszerethet a függővasútba. Cunami kötelező.Egy,csak egy hullám persze,ami mindent visz:és Paul W. S. Anderson döbbenten ébredt rá arra,hogy márpedig tankhajó nem bucskázhat a hullámok hátán filmjében,mert ezek a szemét ókori népek azt még nem tudták megépíteni.Próbálkozott a stábnál egy Titanic-kal,aztán lejjebb adta egy vitorlás hajóval ,végén már viking ladikért rágta a CGI felelősök fülét:ám azok tántoríthatatlanok voltak,hogy ebben az időben ilyesmik nem játszhatták el azt a szerepet,amit rendezőóriásunk rájuk szabott.Pedig Anderson látta Emmerich két filmjében is a hajókat,ahogy tőlük szokatlan mód városok belsejében végeztek mozgásokat,szóval egész jó helyen kapirgált,ám mégis egy gályával kellett beérnie,hogy az játsszon egyfajta dugót a katasztrófafilmben.Amit szintén érdemes megfigyelni,azzal,hogy ott lezárt egy rést,a hullám a továbbiakban sehol máshol nem jutott be Pompeji-be.Hihető. Rabszolgafiú dús hajjal és lósuttogó képességekkel +szép gazdag lány szerelme hihető.Rabszolgafiú annyira suttog a pacikkal,hogy mikor az egyik drámai pillanatban megsérül,ő odamegy hozzá,közli a magyar parlament legújabb érdemi lépéseit,majd mikor ezt négylábú már nem bírja elhallgatni mert ő MSZP híradásokból értesül a dolgokról és ott mást állítottak,annak nyakát egy mozdulattal!!kitöri.Ilyen erős,igen.És suttogó,igen. Az ember folytathatná:de minek.Néhol valóban szép volt a látvány,de aztán jött valami színésznek szerződtetett valaki-még a Mátrix-os néni meg Kiefer Sutherland is-és olyan böszme teljesítménnyel koronázták meg ezt a baromságot,hogy visszasírtam akármelyik valóságshow-t.Azt is kár leírni,hogy volt itt Gladiátor és érződött a Spartacus sorozat hatása,ezt még talán a leghülyébbek is belátták.Ha több vagy,mint 14 és nem Való Világon szocializálódtál,nehéz elhinnem,hogy ez a rettenet nagyon tetszett. |
2014-02-27 16:36.51 |
A hatalmas bukás ellenére a Dredd nagy rajongói kedvenc lett. S talán mégis lesz folytatása.
Mozikban hatalmas bukás volt a Dredd 3D 2012-ben, pedig Pete Travis filmje remekül sikerült, mind a kritikák mind a nézői visszajelzések erről tanúskodtak. A közönséget mégsem érdekelte a képregény-adaptáció igen erőszakos rebootja, Amerikában csak 13,5 millió dollárig jutott el, de nemzetközileg sem teljesített túl jól, Amerikán kívül csak 22 milliós bevételt lehetett feljegyezni. Úgy tűnik azonban, hogy az a mini kultstátusz, amibe került a film, talán megmentheti a franchise-t. Természetesen erre nem túl nagy az esély, hiszen a hollywoodi stúdió mégiscsak pénzből élnek, de a pletykákat követően a főszereplő, Karl Urban is hasonlót nyilatkozott a Frankfurtban megrendezésre került Destination Star Trek-rajongói találkozón. Elmondása szerint a Lionsgate stúdió elkezdett tárgyalni a forgatókönyvíróval, Alex Garlanddal, hogy talán érdemes lenne a sikeres DVD-kiadás miatt még egyszer nekifutni a Dredd-univerzumnak. A szándék persze még nem jelent semmit, de mindenképpen olyasmiről van szó, amibe lehet kapaszkodni. jóóóóóó:) |
2014-02-27 16:31.16 |
hát,ez is huzatos volt. |